Dirk Louman

Wat valt er onder Algemene Zaken & Facilitair?

Facilitaire zaken – accommodatie

Het handhaven en waar mogelijk verbeteren van de kwaliteit van de velden en de accommodatie.

  • Beheer en onderhoud van het sportcomplex in samenwerking met vrijwilligers
  • en/of andere instanties die betrokken zijn bij het onderhoud van de accommodatie.
  • Opzetten van een onderhoudsschema voor zowel groot als klein onderhoud van de
  • accommodatie.
  • Zorg dragen voor het speelklaar maken en houden van voetbal- en trainingsvelden.
  • Draagt zorg voor de schoonmaak van de kleedkamers

Facilitaire zaken – kantine

  • Vaststellen van het assortiment, dat past bij het ledenbestand van de vereniging, alsmede de te hanteren tarieven en de openings- en sluitingstijden.
  • Zorg dragen dat het clubhuis in goede staat van onderhoud is en blijft.
  • Bijdragen aan een goed verloop van diverse activiteiten die in het clubhuis plaatsvinden.
  • De zorg voor het steeds over voldoende gekwalificeerde vrijwilligers kunnen beschikken voor de bar- en schoonmaakdiensten.
  • Er op toezien dat de hygiënecode en de drank- en horecawet in acht wordt genomen en dat iedereen zich verantwoordelijk voelt voor een goede en correcte exploitatie van het clubhuis.

Vrijwilligers

Werving en plaatsing:

  • In kaart brengen van het aanbod van vrijwilligers;
  • In kaart brengen van de vraag naar vrijwilligers;
  • Maken van taakomschrijvingen;
  • Plannen, uitvoeren en evalueren van wervingsacties;
  • Opstellen van advertenties voor beschikbare vacatures;
  • Het houden van welkomst-gesprekken met nieuwe vrijwilligers;
  • Zorg dragen voor een kennismakings- en inwerkplan;
  • Voeren van een gesprek met vrijwilligers die stoppen.

Ondersteuning en begeleiding:

  • Zorgen voor een aanspreekpunt voor vrijwilligers;
  • Voeren van begeleidingsgesprekken met vrijwilligers;
  • Voeren van overleg met (groepen) vrijwilligers;
  • Stimuleren van doorstroom naar andere functies;
  • Zorgen voor noodzakelijke materialen;
  • Zorg dragen voor bedanken/waarderen van vrijwilligers;
  • Behandelen van vragen en klachten van vrijwilligers;
  • Vrijwilligers informeren over relevante ontwikkelingen

Deskundigheidsbevordering:

  • Inventariseren van de opleidingswensen en –behoeften;
  • Op de hoogte blijven van het aanbod van cursussen e.d.;
  • Contact onderhouden met cursusaanbieders;
  • Organiseren van trainingen/scholingen in de vereniging;
  • Informeren over/stimuleren tot deelname aan scholingen;
  • Verspreiden van informatie (werk- en infobladen e.d.);
  • Organiseren van consultatie door collega’s.

Communicatie:

  • Informeren van leden over vrijwilligerswerk in de vereniging;
  • Informeren van vrijwilligers/leden over het vrijwilligersbeleid;
  • Opstellen van persberichten e.d.;
  • Onderhouden van externe contacten (gemeente, bond, etc.)

Afspraken, regels en wetgeving:

  • Opstelling van een vrijwilligersovereenkomst;
  • Uitvoeren van risico-inventarisatie en –evaluatie (arbocheck);
  • Zorg dragen voor verzekeringen voor vrijwilligers;
  • Zorg dragen voor een regeling voor onkostenvergoedingen;
  • Vrijwilligers informeren over vergoedingen, verzekeringen e.d

Beleid:

  • Adviseren van bestuur/commissies over vrijwilligersbeleid;
  • Behartigen van belangen van de vrijwilligers;
  • Rapporteren van bestuur/commissie over stand van zaken;
  • Opstellen van een vrijwilligersplan;
  • Bespreken van het plan met de betrokkenen;
  •  Opstellen van een actieplan; – Coördineren van de uitvoering van het plan;
  • Evalueren van de resultaten