Dirk Louman
Wat valt er onder Algemene Zaken & Facilitair?
Facilitaire zaken – accommodatie
Het handhaven en waar mogelijk verbeteren van de kwaliteit van de velden en de accommodatie.
- Beheer en onderhoud van het sportcomplex in samenwerking met vrijwilligers
- en/of andere instanties die betrokken zijn bij het onderhoud van de accommodatie.
- Opzetten van een onderhoudsschema voor zowel groot als klein onderhoud van de
- accommodatie.
- Zorg dragen voor het speelklaar maken en houden van voetbal- en trainingsvelden.
- Draagt zorg voor de schoonmaak van de kleedkamers
Facilitaire zaken – kantine
- Vaststellen van het assortiment, dat past bij het ledenbestand van de vereniging, alsmede de te hanteren tarieven en de openings- en sluitingstijden.
- Zorg dragen dat het clubhuis in goede staat van onderhoud is en blijft.
- Bijdragen aan een goed verloop van diverse activiteiten die in het clubhuis plaatsvinden.
- De zorg voor het steeds over voldoende gekwalificeerde vrijwilligers kunnen beschikken voor de bar- en schoonmaakdiensten.
- Er op toezien dat de hygiënecode en de drank- en horecawet in acht wordt genomen en dat iedereen zich verantwoordelijk voelt voor een goede en correcte exploitatie van het clubhuis.
Vrijwilligers
Werving en plaatsing:
- In kaart brengen van het aanbod van vrijwilligers;
- In kaart brengen van de vraag naar vrijwilligers;
- Maken van taakomschrijvingen;
- Plannen, uitvoeren en evalueren van wervingsacties;
- Opstellen van advertenties voor beschikbare vacatures;
- Het houden van welkomst-gesprekken met nieuwe vrijwilligers;
- Zorg dragen voor een kennismakings- en inwerkplan;
- Voeren van een gesprek met vrijwilligers die stoppen.
Ondersteuning en begeleiding:
- Zorgen voor een aanspreekpunt voor vrijwilligers;
- Voeren van begeleidingsgesprekken met vrijwilligers;
- Voeren van overleg met (groepen) vrijwilligers;
- Stimuleren van doorstroom naar andere functies;
- Zorgen voor noodzakelijke materialen;
- Zorg dragen voor bedanken/waarderen van vrijwilligers;
- Behandelen van vragen en klachten van vrijwilligers;
- Vrijwilligers informeren over relevante ontwikkelingen
Deskundigheidsbevordering:
- Inventariseren van de opleidingswensen en –behoeften;
- Op de hoogte blijven van het aanbod van cursussen e.d.;
- Contact onderhouden met cursusaanbieders;
- Organiseren van trainingen/scholingen in de vereniging;
- Informeren over/stimuleren tot deelname aan scholingen;
- Verspreiden van informatie (werk- en infobladen e.d.);
- Organiseren van consultatie door collega’s.
Communicatie:
- Informeren van leden over vrijwilligerswerk in de vereniging;
- Informeren van vrijwilligers/leden over het vrijwilligersbeleid;
- Opstellen van persberichten e.d.;
- Onderhouden van externe contacten (gemeente, bond, etc.)
Afspraken, regels en wetgeving:
- Opstelling van een vrijwilligersovereenkomst;
- Uitvoeren van risico-inventarisatie en –evaluatie (arbocheck);
- Zorg dragen voor verzekeringen voor vrijwilligers;
- Zorg dragen voor een regeling voor onkostenvergoedingen;
- Vrijwilligers informeren over vergoedingen, verzekeringen e.d
Beleid:
- Adviseren van bestuur/commissies over vrijwilligersbeleid;
- Behartigen van belangen van de vrijwilligers;
- Rapporteren van bestuur/commissie over stand van zaken;
- Opstellen van een vrijwilligersplan;
- Bespreken van het plan met de betrokkenen;
- Opstellen van een actieplan; – Coördineren van de uitvoering van het plan;
- Evalueren van de resultaten