Erwin Evers

Wat valt er onder Algemene Zaken & Facilitair?

-Facilitaire zaken – accommodatie

Het handhaven en waar mogelijk verbeteren van de kwaliteit van de velden en de accommodatie.

  • Beheer en onderhoud van het sportcomplex in samenwerking met vrijwilligers
  • en/of andere instanties die betrokken zijn bij het onderhoud van de accommodatie.
  • Opzetten van een onderhoudsschema voor zowel groot als klein onderhoud van de
  • accommodatie.
  • Zorg dragen voor het speelklaar maken en houden van voetbal- en trainingsvelden.
  • Draagt zorg voor de schoonmaak van de kleedkamers

-Facilitaire zaken – kantine

  • Vaststellen van het assortiment, dat past bij het ledenbestand van de vereniging, alsmede de te hanteren tarieven en de openings- en sluitingstijden.
  • Zorg dragen dat het clubhuis in goede staat van onderhoud is en blijft.
  • Bijdragen aan een goed verloop van diverse activiteiten die in het clubhuis plaatsvinden.
  • De zorg voor het steeds over voldoende gekwalificeerde vrijwilligers kunnen beschikken voor de bar- en schoonmaakdiensten.
  • Er op toezien dat de hygiënecode en de drank- en horecawet in acht wordt genomen en dat iedereen zich verantwoordelijk voelt voor een goede en correcte exploitatie van het clubhuis.

-Vrijwilligers

Werving en plaatsing:

  • – In kaart brengen van het aanbod van vrijwilligers;
  • – In kaart brengen van de vraag naar vrijwilligers;
  • – Maken van taakomschrijvingen;
  • – Plannen, uitvoeren en evalueren van wervingsacties;
  • – Opstellen van advertenties voor beschikbare vacatures;
  • – Het houden van welkomst-gesprekken met nieuwe vrijwilligers;
  • – Zorg dragen voor een kennismakings- en inwerkplan;
  • – Voeren van een gesprek met vrijwilligers die stoppen.

Ondersteuning en begeleiding:

  • – Zorgen voor een aanspreekpunt voor vrijwilligers;
  • – Voeren van begeleidingsgesprekken met vrijwilligers;
  • – Voeren van overleg met (groepen) vrijwilligers;
  • – Stimuleren van doorstroom naar andere functies;
  • – Zorgen voor noodzakelijke materialen;
  • – Zorg dragen voor bedanken/waarderen van vrijwilligers;
  • – Behandelen van vragen en klachten van vrijwilligers;
  • – Vrijwilligers informeren over relevante ontwikkelingen

Deskundigheidsbevordering:

  • – Inventariseren van de opleidingswensen en –behoeften;
  • – Op de hoogte blijven van het aanbod van cursussen e.d.;
  • – Contact onderhouden met cursusaanbieders;
  • – Organiseren van trainingen/scholingen in de vereniging;
  • – Informeren over/stimuleren tot deelname aan scholingen;
  • – Verspreiden van informatie (werk- en infobladen e.d.);
  • – Organiseren van consultatie door collega’s.

Communicatie:

  • – Informeren van leden over vrijwilligerswerk in de vereniging;
  • – Informeren van vrijwilligers/leden over het vrijwilligersbeleid;
  • – Opstellen van persberichten e.d.;
  • – Onderhouden van externe contacten (gemeente, bond, etc.)

Afspraken, regels en wetgeving:

  • – Opstelling van een vrijwilligersovereenkomst;
  • – Uitvoeren van risico-inventarisatie en –evaluatie (arbocheck);
  • – Zorg dragen voor verzekeringen voor vrijwilligers;
  • – Zorg dragen voor een regeling voor onkostenvergoedingen;
  • – Vrijwilligers informeren over vergoedingen, verzekeringen e.d

Beleid:

  • – Adviseren van bestuur/commissies over vrijwilligersbeleid;
  • – Behartigen van belangen van de vrijwilligers;
  • – Rapporteren van bestuur/commissie over stand van zaken;
  • – Opstellen van een vrijwilligersplan;
  • – Bespreken van het plan met de betrokkenen;
  •  – Opstellen van een actieplan; – Coördineren van de uitvoering van het plan;
  • – Evalueren van de resultaten